loading...

املاک سامان ملک

حد فاصل میدان دروازه قرآن و بلوار تبلیغات اسلامی (یا یزد باف) را بلوار جمهوری اسلامی یزد تشکیل می دهد که یکی از خیابان های مهم یزد می باشد

بازدید : 25
شنبه 23 ارديبهشت 1402 زمان : 19:51

حد فاصل میدان دروازه قرآن و بلوار تبلیغات اسلامی (یا یزد باف) را بلوار جمهوری اسلامی یزد تشکیل می دهد که یکی از خیابان های مهم یزد می باشد. این خیابان در مسیر خود از بلوارهای شریف، انقلاب، شعرباف و استقلال گذر کرده و در میدان دروازه قرآن به خیابان های نصر، سرگرد سامعی و بزرگراه فقیه خراسانی راه پیدا می کند.

خیابان بلوار جمهوری یزد درامتداد بلوار تهران قرار گرفته و از طریق آن به بلوارهای دولت آباد، بیست و دو بهمن و بلوار شهید مطهری می رسد. نزدیک ترین ایستگاه های اتوبوس به این خیابان، ایستگاه های سه راه حکیمیان، ایستگاه بیمارستان افشار، ایستگاه بانک انصار، ایستگاه بانک ملی، ایستگاه پارک محمود آباد و ایستگاه تالار یزد می باشند.

مراکزی مانند: بیمارستان افشار، هتل باغ مشیر الممالک، پارک غدیر، کافه رستوران تاک، پارک شهدای محمود آباد، هتل پارسیان، برج آسمان، داروخانه شبانه روزی، امامزاده سید جعفر، هتل زنبق، تالار یزد و دروازه قرآن در نزدیکی این خیابان واقع شده اند. خیابان جمهوری از طریق یزد باف به میدان یزد باف و خیابان های کارگر شمالی، شهیدان حاج مهدی و رسولیان دسترسی دارد. همچنین جمهوری از طریق بلوار شریف به میدان حج، از طریق بلوار استقلال به میدان محمودآباد راه پیدا می کند.معرفی برخی از اماکن این بلوار در مطلب آورده شده است.

امامزاده سید جعفر یزد

امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد، در اواخر قرن ۴ هـ.ش در شهر یزد دیده به جهان گشوده و طبق بعضی از شواهد در نیمه دوم قرن ۵ هـ.ش وفات یافته است که ازجمله سادات و نوه‌ امام‌زاده «ابوجعفر محمد» منسوب به امام جعفر صادق (ع) می‌باشد. از آنجایی هم که ایشان سید محترم و گران‌قدری بوده، مردم شهر یزد بقعه‌ای تاریخی و عرفانی را به‌پاس یادبود وی بر سر تربتش بنا نهاده‌اند. در صحن ورودی بقعه، آرامگاه تعدادی از شهیدان همیشه جاوید قرار گرفته که فضای صحن را روحانی‌تر نموده و به زیبایی آن افزوده است.ضریح اولیه مرقد آن حضرت در ابتدای امر، چوبی بوده که سال ۱۳۵۹ هـ.ش بازسازی و تعویض گشته است. آستان مقدس امامزاده جعفر (ع) یزد هم‌اکنون شامل حرم، مسجد و دو شبستان قرینه غربی و شرقی، با گنبدی بزرگ و متصل به حرم می‌شود.

زائرسرای امامزاده سید جعفر یزد با فضای بزرگ ۵۸,۲۶۰ مترمربعی خود و قرارگیری در بلوار جمهوری یزد و ورودی شهر یعنی دروازه قرآن یزد و ضلع جنوبی جاده یزد تهران (بلوار جمهوری اسلامی) علاوه‌بر جلب‌توجه مردم بومی، با امکاناتی مناسب موردتوجه خاص مسافران رهگذر نیز می‌باشد که سبب رونق فراوان این بقعه گردیده است.

هتل باغ مشیرالممالک یزد

هتل باغ مشیرالممالک یزد ، هتل سنتی ۴ ستاره در بافت تاریخی یزد که در اواخر دوره قاجار ساخته شد و در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. این هتل باغ با وسعت ۱۳۰۰ متری خود، جوی های روانی دارد که در زیر درختان سر به فلک کشیده و گل های رنگارنگ دهلیزهای پر پیچ و خم‌، صدای شرشر آب را به گوش می رساند و با حوض و فواره های حیاط، دست در دست هم داده و باغی رویایی را در دل شهر کویری یزد ساخته اند. با رزرو هتل مشیرالممالک می توان در اتاق های سنتی آن که سقف های آجری مدور، دیوارکوب های سفال میبد و پنجره های چوبی رنگارنگ دارد، خوابی شیرین را تجربه کرد. هتل باغ مشیرالممالک به اکثر اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری یزد نظیر باغ دولت آباد، امامزاده سید جعفر، کویر دلنشین و دنج پشت بلوار جمهوری یزد، مراکز خرید لوکس و ... قابل دسترس است.

  • آدرس: شهر یزد، بلوار جمهوری، خیابان انقلاب، بلوار مشیر
  • امکانات هتل: سالن کنفرانس، خشکشویی، باغ، لابی، کافی‌شاپ،رستوران، کافی‌نت، اینترنت بی‌سیم، تاکسی سرویس، چایخانه سنتی، پارکینگ

مجموعه آبی مهنور یزد

مجموعه آبی مهنور یکی از مجموعه‌های مجهز و پر از سرگرمی در یزد است که می‌تواند ساعت‌ها شما را سرگرم کند. در فصل گرما و در یک شهر کویری مانند یزد هیچ تفریحی نمی‌تواند بهتر از تفریحات آبی باشد. در این مجموعه گزینه‌های بسیاری مانند استخر بزرگسالان، استخر کودکان، سرسره آبی، حمام ترکی، حمام سنتی، سونای خشک، وان آب سرد، سونای بخار، اتاق خصوصی ماساژ، خدمات مختلفی مانند نقش حنا و … موجود هستند.

آدرس مجموعه آبی مهنور: یزد، بلوار جمهوری، کوچه یاسمن

کمپ کویری سندباد

یکی از نزدیک‌ترین کمپ‌های کویرگردی به شهر یزد، کمپ سندباد است. امکانات کمپ کویری سندباد شامل حمام، سرویس بهداشتی، سرو نوشیدنی‌های خنک، عرقیجان گیاهی، سرو ناهار، سرو قهوه و چای می‌باشد.در این کمپ می‌توانید به تفریحاتی مانند سافاری، شترسواری، کایت بادی، پاراگلایدر، رصد ستارگان و … مشغول شوید. این کمپ یکی از جاهای دیدنی و مراکز تفریحی یزد است ولی امکان شب مانی در آن وجود ندارد. در ایام نوروز یا برخی ایام خاص دیگر، موسیقی زنده در کمپ اجرا می‌شود. برای استفاده از امکانات کمپ بایستی ورودی پرداخت کنید. این کمپ ترانسفر مناسبی به شهر یزد دارد.

آدرس کمپ کویری سندباد: یزد، بلوار جمهوری (Yazd Republic Blvd)، دروازه قرآن، جاده نصر، کمپ کویری یزد

تالاب پساب یزد

طول این تالاب حدود 3 کیلومتر و بیشترین عرض آن 1 کیلومتر و ارتفاع آن از سطح دریا چیزی حدود 1145 متر است.تالاب پساب یزد همان طور که از نامش پیداست آبی است که از آب تصفیه خانه فاضلاب یزد و رها سازی آن در دل کویر ایجاد شده است. قرار گیری این آب بین پستی و بلندی های تپه های شنی یک تالاب چند تکه را ایجاد کرده تا مکانی برای زندگی انواع پرندگان و نیزارها و همچنین آبشخور حیوانات کویر باشد. آب و هوای پیرامون تالاب مثل سایر مناطق استان یزد خشک و کویری است و اختلاف دمای شب روز در آن بسیار بالاست. برای رسیدن به تالاب راه های مختلفی وجود دارد اما امن ترین آن ها ادامه دادن مسیر خیابان نصر در حوالی دروازه قرآن است که شما را به کمپ کویری باران می رساند. نکته قابل توجه آن که مسیر رسیدن به تالاب خاکی و شنی بوده و هیچ گونه تابلویی برای راهنمایی شما در نظر گرفته نشده است پس حتما از ماشین مناسب یا افراد حرفه ای برای سفر خود به این تالاب کمک بگیرید. پیش از تاریکی هوا بازدید خود را انجام دهید و قبل از تاریک شدن محل را ترک و یا کمپ خود را در آنجا برپا کنید. کمپ های کویری نیز گزینه خوبی برای اقامت شما به شمار می روند.

نکات ضروری: بهتر است پیش از تاریکی هوا خود را به تالاب برسانید و آن را ترک کنید یا کمپ بزنید. جاده فاقد امکانات و روشنایی است و امکان گم شدن وجود دارد.

هتل سه ستاره زنبق یزد

هتل سه ستاره زنبق یزد در محیط آرام و سرسبز شهر تاریخی یزد واقع شده که از بهترین مزایای آن نزدیکی به فرودگاه، مراکز تجاری، اداری و مناطق گردشگری می‌باشد. این هتل در سال ۱۳۸۹ افتتاح و جهت ارتقا کیفیت خدمات در سال ۱۳۹۶ بازسازی انجام داده است. هتل زنبق در دو طبقه و ۳۲ واحد اقامتی با پرسنلی مجرب و آموزش دیده آماده پذیرایی از شما میهمانان گرامی می‌باشد.

برچسب ها بلوار جمهوری یزد ,
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
در این سایت سعی می شود یکسری اطلاعات در خصوص خرید و فروش، رهن و اجاره املاک در اختیار کاربر گذاشته شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 55
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 58
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 259
  • بازدید سال : 828
  • بازدید کلی : 2067
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی