loading...

املاک سامان ملک

چه در بازار یک خانه جدید باشید، چه در حال ارزیابی یک سایت ساخت و ساز خانه جدید هستید، یا صرفاً در مورد مکان سکونت فعلی خود کنجکاو باشید، مهم است که اهمیت جهت گی

بازدید : 26
شنبه 7 مرداد 1402 زمان : 17:46

چه در بازار یک خانه جدید باشید، چه در حال ارزیابی یک سایت ساخت و ساز خانه جدید هستید، یا صرفاً در مورد مکان سکونت فعلی خود کنجکاو باشید، مهم است که اهمیت جهت گیری یک سازه را درک کنید.

"موقعیت، مکان، مکان!" ممکن است یک فریاد متشکل از املاک و مستغلات شناخته شده باشد، اما "جهت، جهت گیری، جهت گیری!" نیز مهم است جهت‌یابی به موقعیت یک سازه در سایت آن اشاره دارد، و معمولاً با جهت قطب‌نما که نمای جلوی سازه عمدتاً رو به آن است، توصیف می‌شود - برای مثال، خانه‌ای که ورودی اصلی آن رو به شمال است، به عنوان رو به شمال توصیف می‌شود. جهت گیری یک خانه برای شکارچیان خانه و سازندگان خانه جدید بالقوه یک ملاحظات اساسی است. جهتی که خانه شما رو به آن است بر میزان دریافت نور خورشید و همچنین بهره وری انرژی، هزینه های گرمایش و سرمایش، نگهداری خانه، جریان انرژی و غیره تاثیر می گذارد. یک جهت گیری لزوما بهتر از دیگری نیست. در واقع، هر گرایش مجموعه ای متفاوت از مزایای را ارائه می دهد. اما دانستن مزایا و معایب و تفاوت خانه شمالی و جنوبی می تواند به صاحبان خانه کمک کند تا انتخاب های هوشمندانه تری داشته باشند.

نور طبیعی

قرار گرفتن در معرض نور طبیعی فواید سلامتی بی‌شماری دارد، از جمله تقویت سیستم ایمنی بدن و کمک به ریتم‌های شبانه‌روزی سالم که چرخه‌های خواب و بیداری متعادل را تقویت می‌کنند. خریداران خانه اغلب جذب خانه‌هایی می‌شوند که نور طبیعی زیادی دریافت می‌کنند، به همین دلیل است که مشاوران املاک دوست دارند نوردهی جنوبی را تبلیغ کنند: در نیمکره شمالی، پنجره‌های رو به جنوب بیشترین میزان نور خورشید را دریافت می‌کنند، زیرا خورشید از جنوب می‌تابد. همچنین توجه به این نکته مهم است که چون خورشید از شرق طلوع می کند و در غرب غروب می کند، خانه های رو به شرق بیشترین آفتاب صبحگاهی را دریافت خواهند کرد.

گرمای تابشی

جهت گیری خانه نه تنها برای نور خورشید، بلکه برای گرما نیز مهم است. به عنوان مثال، قرار گرفتن در معرض جنوب یک خانه بیشتر گرمای خورشید را جمع آوری می کند و این می تواند هم سود و هم مضر باشد. گرمای تابشی خورشید می تواند به کاهش هزینه های گرمایش در زمستان، به ویژه در آب و هوای سردتر کمک کند. اما در تابستان این گرما می تواند منجر به افزایش قبوض خنک کننده شود.

خنک نگه داشتن

خانه هایی که جهت شمال دارند معمولاً بیشتر نور مستقیم خورشید خود را در پشت ساختمان دریافت می کنند. در نتیجه، خانه‌های رو به شمال ممکن است در تابستان خنک‌تر از خانه‌های رو به جنوب باقی بمانند. در آب و هوای گرم تر، خانه های رو به شمال می توانند از مزایای کاهش هزینه های سرمایش در هنگام افزایش دما در تابستان برخوردار باشند.

تعمیر و نگهداری خانه

یکی از نکات منفی قرار گرفتن در معرض مستقیم خورشید، آسیبی است که می تواند در طول زمان به دیوارپوش، سقف، مبلمان، پارچه و کفپوش وارد کند. ضلع جنوبی خانه شما بیشتر تحت تأثیر نور خورشید قرار می گیرد، بنابراین عاقلانه است که برای تعمیر و نگهداری خانه مانند رنگ آمیزی مجدد یا تغییر دکوراسیون خانه، بودجه ای را پیش بینی کنید. همچنین ایده خوبی برای محافظت از اثاثیه داخلی اتاق های رو به جنوب با نصب فیلم پنجره یا پرده ها یا سایه های ضد اشعه ماوراء بنفش یا استفاده از اسپری های دفع کننده UV است.

برف و یخ زمستانی

اگر ورودی اصلی شما رو به شمال است و در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که در زمستان یخ و برف می‌بارد، خانه شما می‌تواند چالش‌های بیشتری را در هوای سرد تجربه کند. به دلیل فقدان نور مستقیم خورشید، نمای خانه های رو به شمال بیشتر قربانی سدهای یخی و یخ می شود و مسیرهای عبور و مرور و لغزنده بودن مسیرها می توانند به ویژه خائنانه باشند. نمای جلوی خانه ای که رو به جنوب است نور مستقیم خورشید بیشتری دریافت می کند، بنابراین یخ و برف راحت تر از خانه های روبروی خیابان ذوب می شوند.

انتخاب های دکور

میزان نوری که اتاق شما دریافت می کند ممکن است بر انتخاب رنگ و پارچه شما در هنگام تزئین تأثیر بگذارد. برای مثال، طراحان حرفه‌ای ممکن است شما را از رنگ‌های قرمز و نارنجی در اتاق‌های رو به غرب دور کنند، اتاق‌هایی که بیشتر نور خورشید خود را از ساعت ۲ بعد از ظهر دریافت می‌کنند. بر. طرفداران رنگ های تند یا تیره ممکن است بخواهند آنها را به اتاق های رو به جنوب محدود کنند، اتاق هایی که در طول روز به اندازه کافی نور دریافت می کنند تا در برابر تن های شدید مقاومت کنند. و اتاق‌خواب‌هایی با جهت شرقی احتمالاً باید مجهز به پنجره‌های مقاوم یا ضد آفتاب باشند تا افراد خواب بی‌هوده با نور اولیه سحر بیدار نشوند!

فضاهای بیرونی (Outdoor Spaces)

هنگامی که جهت خانه خود را برنامه ریزی می کنید، در نظر بگیرید که چگونه بر محوطه سازی، کاربری و راحتی فضاهای بیرونی شما تأثیر می گذارد. به یاد داشته باشید: جهتی که حیاط شما رو به آن است میزان نور خورشید را که دریافت می کند تعیین می کند. یک حیاط رو به جنوب در تمام طول روز دارای آفتاب خواهد بود، بنابراین گیاهان آفتاب دوست ممکن است در آنجا شکوفا شوند، همانطور که مردم آفتاب دوست خواهند داشت. یک حیاط رو به جنوب نیز ممکن است مکان خوبی برای استخر شنا باشد.

با این حال، اگر ترجیح می‌دهید در جایی که کمی خنک‌تر است استراحت کنید، استراحت کنید و بازسازی کنید، یک حیاط رو به شمال ممکن است فقط مکانی برای پاسیو، عرشه یا کباب‌پز باشد. افرادی که معمولاً فرصت لذت بردن از حیاط خانه خود را تا بعد از مدرسه یا محل کار ندارند، ممکن است از قرار گرفتن در معرض غرب استقبال کنند، که نور خورشید را بعد از ظهر به استخر و عرشه شما می‌آورد. جهت حیاط شما هر چه که باشد، برای داشتن بهترین شانس برای داشتن یک منظره شکوفا، مطمئن شوید که گیاهانی را انتخاب کنید که برای شرایط نور مناسب هستند.

بازدیدها

اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در منطقه ای با چشم اندازهای خوش منظره زندگی می کنید - چه دریاچه، ساحل، کوه یا خط افق - جهت خانه شما واقعاً مهم است. شما می‌خواهید با جهت‌دهی مناسب خانه‌تان نسبت به دید و قرار دادن پنجره‌ها و فضاهای بیرونی، کیفیت‌های زیبایی‌شناسی سایت را به حداکثر برسانید تا از زیبایی محیط اطراف خود نهایت استفاده را ببرید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
Profile Pic
در این سایت سعی می شود یکسری اطلاعات در خصوص خرید و فروش، رهن و اجاره املاک در اختیار کاربر گذاشته شود.
آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 20
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 74
  • بازدید ماه : 104
  • بازدید سال : 673
  • بازدید کلی : 1912
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی